English Work – Songs – 2º Bimestre, 2013

Group work: 1 to 5 members.
This work can award up to 4 credits to each member of a group.
The Works can be presented in class from June 24 onwards.

Guidelines: Present a song, sang in English, of course, and present a study about it. The study should contemplate:
– Grammar observations;
-Translation to Portuguese;
-Information about the singer or band;
-A game with the song or with words of the song’s lyrics.

The work must be presented in a sheet of paper (maybe more than one) and each student of your class must receive a copy of your work to get along during your presentation.
It is mandatory a presentation in front of the class, where it is expected that each member of the group develop a part of the work.

_________________________________________________________________________

EXEMPLE

The Ramones

Beat On The Brat

Beat on the brat
Beat on the brat
Beat on the brat with a baseball bat
Oh yeah, oh yeah, uh-oh. 2x

Oh yeah, oh yeah, uh-oh.

What can you do?
What can you do?
With a brat like that always on your back

What can you lose?
What can you…
What can you lose?

Beat on the brat… (2x)
Oh yeah, oh yeah, uh-oh.

What can you…
What can you…
What can you lose?

Bata No Garoto

Bata no moleque
Bata no moleque
Bata no moleque com um taco de basebol
Oh sim, oh sim, uh-oh 2x

Oh sim, oh sim, uh-oh

O que você pode fazer?
O que você pode fazer?
Com um taco como aqueles sempre nas suas costas

O que você pode perder?
O que você pode…
O que você pode perder?

Bata no garoto… (2x)
Oh yeah, oh yeah, uh-oh.

O que você pode…
O que você pode…
O que você pode perder?

Ramones foi uma banda norte-americana de punk rock formada em Forest Hills, no distrito de Queens, Nova York, no ano de 1974.
No início dos anos 1970 surgiam diversas vertentes do rock nos Estados Unidos e no Reino Unido; o punk rock foi uma delas, sendo os Ramones seus pioneiros e líderes, que consolidaram a base deste estilo musical, com composições simples, minimalistas e repetitivas. Seu som se caracteriza por ser rápido e direto com influências do Rockabilly dos anos de 1950, do surf rock, The Velvet Underground, as bandas de garotas dos 60 como the Shangri-las e Garage proto punk de MC5 além de The Stooges.

Grammar:
What can you do?
Nesta frase, can, que é o verbo principal, aparece na frente de you, que é o sujeito, por ser uma frase interrogativa. As frases interrogativas em inglês devem ser identificadas com um verbo em seu começo. What é uma WH-question, e não se enquadra nessa ordem, sempre aparecendo no começo.

Game:
Complete as lacunas, formando palavras que podem ser encontradas na letra:
B __ __ __

__ LW __ __ __

__ R A __

__ __ S E

__ H __ T

Advertisements

4 thoughts on “English Work – Songs – 2º Bimestre, 2013

    1. Ótima pergunta. Sim, pode eliminar tudo o que for repetitivo. Talvez seja interessante deixar um aviso das repetições. Como: “Repeat Chorus 7 times”

      Qualquer dúvida, pode escrever novamente.

  1. liked doing this work, makes us learn the English without pressure, is better for us, because we love the music makes us express …

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s